«Historien om ett företag: ICA» by Hans De Geer,Krister Hillerud,Ronald Fagerfjäll,Karin Jansson Myhr,Anders Landén,Anders Sjöman,Anders Houltz
Svenska | ISBN: 9789178451746 | MP3@64 kbps | 44 min | 20.5 MB
Svenska | ISBN: 9789178451746 | MP3@64 kbps | 44 min | 20.5 MB
Mitt under brinnande världskrig bestämde sig den upproriske grossisten Hakon Swenson för att sjösätta en ”omöjlig idé” som ingen annan trodde på - en grossist som ägdes av småskaliga handlare runt om i landet. På så vis skulle även småhandlarna kunna erbjuda ett brett sortiment till konkurrenskraftiga priser och ta upp kampen med dåtidens jättar.
Idag känner vi den omöjliga idén som ICA, Sveriges största livsmedelskedja.
I det här avsnittet av Historien om ett företag får du lära dig allt om ICA:s sekellånga historia: från Hakonmärket till ICA Selection, lanthandel till näthandel och ICAnder till ICA-Stig.
Historien om ett företag är serien för dig som vill veta allt om våra mest folkkära företag, entreprenörer och varumärken. Serien är författad exklusivt för Storytel i samarbete med Centrum för Näringslivshistoria.